سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

9099072958

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت 9 صبح الی 12 شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد 99 به صورت هماهنگ و مشترک برای هر دو دانشگاه در بهمن ماه انجام گرفت و پس از آن در مرداد ماه شاهد برگزاری کنکور سراسری بودیم. حدود یک ماه پس از برگزاری کنکور سراسری ، نتایج اولیه تحت عنوان کارنامه کنکور برای تمام داوطلبان منتشر می شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته میبایست بر اساس توضیحات کارنامه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند. از این مرحله به بعد مسیر انتخاب رشته در دانشگاه سراسری و آزاد جدا می شود و همین موضوع باعث ایجاد سوالاتی برای داوطلبان متفاضی انتخاب رشته دانشگاه آزاد می شود.
به همین دلیل در ادمه مطلب توضیحات جامعی در خصوص زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ، نحوه انتخاب رشته و … ارائه داده ایم.

"انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اواخر مرداد ماه از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد."

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99

داوطلبان که ثبت نام کنکور سراسری 99 را انجام داده اند پس از اعلام نتایح ، در صورتی که با توجه به توضیحات کارنامه کنکور سراسری  مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشند می توانند در زمان تعیین شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد  از طریق سایت azmoon.org اقدام نمایند در سال گذشته انتخاب رشته دانشگاه آزاد از 25 مرداد آغاز شد و تا تاریخ 5 شهریور ماه ادامه داشت و داوطلبان به مدت 10 روز فرصت برای انتخاب رشته در سامانه مذکور داشتند. بنابراین بر اساس سال گذشته پیش بینی می شود در سال 99 نیز حداکثر دهه سوم مرداد ماه فرایند انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد آغاز شود. شما داوطلبان می توانید با پیگیری اخبار سایت azmoon.org  هم چنین مطالب سایت الو مشاوره ، از زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99 مطلع شوید.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   ویژگی یک برنامه ریزی اصولی و قابل اجرا

 

 
 

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ، از طریق سایت رسمی سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org منتشر می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به این سامانه ، نسبت به دریافت دفترچه و انتخاب کد رشته محل های خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ، کد رشته های تحصیلی ارائه شده در تمام گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان درج شده است و در واقع برای هر 5 گروه یک دفترچه مشترک منتشر می شود.

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد  99

(همزمان با انشتار دفترچه لینک فوق فعال خواهد شد)

 

 
 

مراحل انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99

به منظور انتخاب رشته در دانشگاه آزاد ، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری درج شده که داوطلبان با استفاده از این کد می توانند نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام نمایند داوطلبان می توانند پس از ورود به سامانه انتخاب رشته  متناسب با گروه امتحانی خود حداکثر 100 رشته محل را از بین رشته محل های مندرج در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 انتخاب نمایند. قابل ذکر است که آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی ( تجربی ، ریاضی ، انسانی ) در یک یا هر دو گروه آزمایشی شناور ( هنر و زبان ) نیز ثبت نام کرده اند ، می توانند کد رشته محل های مربوط به رشته امتحانی دوم را نیز در بین 100 انتخاب خود درج کنند

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه

 

 
 

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99

در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد هیچ یک از سهمیه های رزمندگان و ایثارگری تاثیرگذار نمی باشند و تنها سهمیه موثر ، سهمیه بسیج عادی و فعال می باشد. داوطلبان با شرایط زیر جز سهمیه عادی یا بسیج فعال می باشند :

  • به ازای هر ماه عضویت عادی: 1 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت فعال: 2/5 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت در شورای پایگاه: 3/5 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت در شورای حوزه: 4 امتیاز

جهت استفاده از سهمیه بسیج ، اگر 100 امتیاز کسب نموده اید باید حتما بسیج فعال باشید. ضمنا باید حداقل 1 سال سابقه حضور در بسیج فعال را داشته و باقی آن را از سابقه عضویت عادی تامین نمود.

داوطلب در صورت کسب 90  درصد نمره و تراز آخرین فردی که بدون سهمیه بسیج در رشته های غیرپزشکی یک دانشگاه پذیرفته شده باشد ، را کسب کند قبول می شود اما درصد لازم برای پذیرش در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی  95 درصد نمره و تراز آخرین فردی که در گزینش آزاد پذیرفته شده است ، می باشد. برای اطلاعات بیشتر مطلب میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مطالعه کنید.

سوالات متدوال داوطلبان

  • داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 مجاز به انتخاب چند کد رشته محل می باشند ؟

هر یک از داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل برای انتخاب رشته می باشند.

  • آیا انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد همزمان و مشترک در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد؟
پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور داانشگاه آژاد به صورت جداگانه از سایر دانشگاه ها و در سایت azmoon.org انجام می گیرد.

  •  انتخاب رشته دانشگاه آزاد توسط کدام سایت انجام می شود ؟

سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org

  • کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد را چگونه باید تهیه کنیم؟

داوطلبان با واریز هزینه در سایت azmoon.org می توانند کارت اعتباری مربوط به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد را تهیه نمایند.

مطالب پینشهادی برای مطالعه

مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 
چند نکته طلایی برای انتخاب رشته 
مشاوره انتخاب رشته کنکور
اشتباه در انتخاب رشته
آخرین رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی هوشبری دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی رشته پزشکی دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد 
آخرین رتبه قبولی دندان پزشکی دانشگاه آزاد 
آخرین رتبه قبولی اتاق عمل دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی مهندسی معماری دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی رشته دارو سازی دانشگاه آزاد

 

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

9099072958

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت 9 صبح الی 12 شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

منبع:راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری - اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری - چند نکته طلایی برای انتخاب رشته - نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری - انتخاب رشته کنکور تجربی - راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر - در انتخاب رشته دانشگاه آزاد تراز مهم تر است یا رتبه ؟ - زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری -  اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری -  راهنمای انتخاب رشته ریاضی - زمان انتخاب رشته کنکور سراسری - زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری - نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری -  مشاوره انتخاب رشته کنکور - انتخاب رشته کنکور تجربی - انتخاب رشته کنکور زبان انگلیسی - انتخاب رشته کنکور سراسری هنر - سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد - اشتباه در انتخاب رشته - زمان اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز - راهنمای عملی انتخاب رشته کنکور سراسری - سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 99-انتخاب رشته کنکور تجربی 99-دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 99-دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی-دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی-دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 99-میزان تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری-دفترچه انتخاب رشته کنکور 99-دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر-دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان های خارجی-دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی-دفترچه انتخاب رشته کنکور-مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری--هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99-سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99-انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد-انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99-انتخاب رشته کنکور ریاضی 99-انتخاب رشته کنکور سراسری 99-دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99-زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 99-دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر 99-راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد-