سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

هر ساله پس از برگزاری کنکور سراسری شاهد استرس و نگرانی داوطلبان در خصوص انتخاب رشته می باشیم . زیرا همانطور که می دانید مرحله انتخاب رشته حتی از خود کنکور مهم تر می باشد و به دلیل آنکه سرنوشت ساز و تعیین کننده زمینه تحصیلی و شغلی داوطلب می باشد ، بنابراین باید در انجام آن حساسیت و دقت کافی را به خرج برد.

پس از اعلام نتایچ اولیه و انتشار کارنامه ، داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده باشند ، می توانند با دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی خود برای انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 98        

تقریبا یک هفته پس از اعلام نتاج اولیه کنکور سراسری ، با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته نوبت به  انتخاب رشته کنکور سراسری 98  می رسد و داوطلبان مجاز می توانند اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

با توجه به آنکه در سال گذشته انتخاب رشته از 15 مرداد ماه آغاز گردید ، به احتمال زیاد در سال جاری نیز اواسط مرداد ماه فرایند انتخاب رشته آغاز گردد. و به داوطلبان حدود 10 روز فرصت داده می شود تا برای انتخاب رشته خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.

ممکن است فرصت مجددی نیز تحت عنوان تمدید مهلت انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار داده شود و در این فرصت داوطلبانی که از زمان اولیه انتخاب رشته جامانده اند ، می توانند برای انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98

انتخاب رشته دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و پیام نور به صورت مشترک و همزمان و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. بنابراین داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در هر یک از دانشگاه های مذکور را دارند ، می توانند به ترتیب مراحل زیر انتخاب رشته خود را انجام دهند.

  • مراجعه به سامانه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org 
  • انتخاب گزینه “سراسری” از منوی قرار داده شده در سمت راست سایت
  • کلیک بر روی لینک “انتخاب رشته کنکور سراسری 98”
  • دریافت فرم انتخاب رشته و ثبت حداکثر 150 کد رشته محل
  • در پایان مراحل از شماره پیگیری ارائه شده توسط سامانه پرینت تهیه نمایید و آن را تا زمان پذیرش در دانشگاه ، نزد خود حفظ کنید.

توصیه می شود که قبل از ثبت کد رشته ها در سایت ، یکبار دیگر آن ها را کنترل کنید تا اطلاعات به اشتباه ارسال نشوند. 

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98

برای هر یک از گروه های آزمایشی ، یک دفترچه انتخاب رشته جداگانه توسط سازمان سنجش منتشر می شود که در این دفترچه علاوه بر ذکر شرایط انتخاب رشته ، کد رشته های تحصیلی و ظرفیت هر کدام از آن ها درج شده است.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری هنر و زبان های خارجی

نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 98

در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 کد رشته های تحصیلی دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و… درج شده است. داوطلبان باید بر اساس رتبه و ترازی که در زیر گروه های مختلف کسب نموده اند ، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

علاوه بر آن ، وضعیت مجاز بودن برای انتخاب رشته دانشگاه های مختلف باید در نظر گرفته شود و چنانچه داوطلبی مجاز به تحصیل در دانشگاه روزانه و نوبت دوم نشده باشد ، حق انتخاب رشته های تحصیلی این دانشگاه ها را ندارد..

انتخاب های خوش بینانه 

20 درصد از انتخاب های اول فرم انتخاب رشته به بخش خوش بینانه اختصاص می یابد. در واقع این انتخاب ها بدون توجه به رتبه و تراز داوطلب است و فقط علاقه داوطلب به تحصیل در این رشته ها ، در نظر گرفته می شود.

انتخاب های واقع بینانه

انتخاب های منطقی یا واقع بینانه شامل رشته هایی است که با توجه به رتبه و تراز دوطلب ، شانس پذیرش در این رشته ها معقول می باشد. در ضمن بیشترین انتخاب ها باید به این بخش اختصاص داده شود. (بیش از نیمی از انتخاب ها در بخش واقع بینانه قرار داده می شود)

انتخاب های بدبینانه

چنانچه داوطلبی در هیچ یک از انتخاب های خوش بینانه و واقع بینانه خود قبول  نشود ، انتخاب های بدبینانه او بررسی می شود. در بخش بدبینانه رشته هایی قرار داده می شود که شانس پذیرش داوطلب در آن ها زیاد است.

همانطور که می دانید انتخاب رشته یک فرایند بسیار مهم و بیشترین نقش را برای پذیرش شما دارد بنابراین باید از مشاوران مجرب و متخصصی که در این زمینه فعالیت دارند ، راهنمایی دریافت کنید. به همین منظور می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید.

                            

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

منبع:زمان انتخاب رشته کنکور سراسری