سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام کارشناسی ارشد

ثبت نام کارشناسی ارشدثبت نام کارشناسی ارشد

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام کارشناسی ارشد

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به روش های مختلفی امکان پذیر است ، داوطلبانی که معدل بالا دارند و جزو دانشجویان استعداد درخشان محسوب می شوند ، می توانتد بدون شرکت در کنکور ارشد و با هماهنگی های دانشگاه فارغ التحصیلی خود برای مقطع ارشد بدون کنکور وارد شوند. اما دسته ای دیگر از داوطلبان هستند که نه تمایلی به شرکت در آزمون ارشد سراسری را دارند و نه دارای معدل بالا و شرایط استعداد درخشان هستند ، این دسته از داوطلبان نیز می توانند در طرح فراگیر ارشد پیام نور که در ادامه توضیحات بیشتری می دهیم ، شرکت نمایند.
چنانچه داوطلبی علاقمند به تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد باشد ، می بایست در آزمون کارشناسی ارشد که هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، شرکت نماید.

ثبت نام آزمون ارشد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد 99

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به منظور انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیر انتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و آزاد انجام می شود و زمان ثبت نام از تاریخ 16 الی 25 آذر ماه می باشد. داوطلبان باید برای ثبت نام شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را داشته باشند که در ادامه مطلب ذکر می شود :

  • دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی چنانچه حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 99 موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود گردند ، مجاز به ثبت نام در آزمون خواهند بود.
  • دانشجویان کارشناسی ارشد و یا دکتری جهت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ، می بایست قبل از اتمام مهلت ثبت نام از رشته و دانشگاه خود انصراف دهند در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نخواهند بود.
  • داوطلبانی پذیرفته شده دوره روزانه کنکور ارشد 98 دوره مجاز به ثبت نام آزمون ارشد 99 نمی باشند.
  • فارغ التحصیل شدگان در رشته های دبیری و رشته های گروه پزشکی و داوطلبان شاغل در سازمان های دولتی و یا وزارتخانه ها تنها به شرط اخذ موافقت سازمان مربوطه مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد خواهند بود.

شرایط فوق از جمله مهم ترین شرایط شرکت در آزمون ارشد می باشد و برای دریافت اطلاعات جامع تر می توانید دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 98

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 99

(همزمان با انتشار دفترچه لینک فوق فعال می شود)

پس از دانلود دفترچه و مطالعه تمام شرایط و ضوابط ، می بایست با فراهم نمودن مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد که در دفترچه ذکر شده است ، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید و پس از واریز هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در سامانه ، می توانید مراحل ثبت نام خود را آغاز نمایید.

 

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور 99

همانطور که در ابتدای مطلب ذکر شد ، شما داوطلبان می توانید بدون شرکت در آزمون ارشد سراسری و ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ، وارد مقطع ارشد در دانشگاه پیام نور شوید. ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نیز همانند آزمون ارشد سراسری توسط سازمان سنجش انجام می گیرد و داوطلبان می توانند در اواخر مهر ماه با مراجعه به این سامانه ثبت نام خود را انجام دهند. ثبت نام در طرح فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور دارای شرایط و ضوابطی است که در ادامه مطلب ذکر نموده ایم :

  • دارا بودن مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری
  • چنانچه داوطلبی تمایل داشته باشد در رشته ای ناهنمام با رشته فارغ التحصیلی خود شرکت کند هیچ محدودیتی ندارد.
  • داوطلبانی که در رشته ای ناهنمام با رشته فارغ التحصیلی خود ثبت نام و پس از شرکت در آزمون فراگیر پیام نور در رشته مورد نظر قبول می شوند می بایست حداکثر تا 12 واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را بگذرانند.
  • فارغ التحصیلان مدارک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی و یا دانشجویانی که در حال تحصیل در سال آخر دوره کارشناسی هستند به شرط فارغ التحصیلی تا تاریخ 30 بهمن ماه می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.
  • برای پذیرفته شدن در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ، کسب حداقل نمره 12 در هر درس و کسب معدل 14 در آزمون الزامی می باشد در غیر این صورت امکان تحصیل در این دوره وجود نخواهد داشت
  • طلبه های حوزه علمیه در صورتی که دوره سطح 2 را گذرانده باشند تنها می توانند در یکی از رشته های علوم انسانی ثبت نام و شرکت نمایند. (مدرک صادر شده طلاب و فضلای حوزه علمیه باید مورد تایید مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم ، اصفهان و یا خراسان رضوی باشد)
  • داوطلبان مرد بایستی دارای کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت باشند.
  • محتوای امتحانی آزمون ارشد فراگیر از دروس ترم یک رشته انتخابی است و چنانچه داوطلب در آزمون پذیرفته شود بدین معناست که حدود 6 الی 10 واحد از دروس دوره ارشد خود را گذرانده است و از بهمن ماه به عنوان دانشجوی ترم 2 وارد دانشگاه می شود. لازم به ذکر است که زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ، در آذر ماه می باشد.

برای اطلاع از جزئیات پذیرش بیشتر و شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فراگیر دفترچه راهنمای ثبت نام را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

 

ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان 99

طرح استعداد درخشان یا به عبارتی پذیرش بدون کنکور ارشد در دانشگاه هایی اعم از روزانه و آزاد انجام می گیرد اما داوطلبان باید دارای شرایطی باشند که به شرح زیر می باشد :

شرایط استعداد درخشان دانشگاه روزانه

دانشگاه های روزانه مجاز هستند حدود 10 درصد ظرفیت از رشته های مقطع کارشناسی ارشد را به دانشجویان دوره کارشناسی که دارای معدل بالا می باشند طبق شرایط زیر ، اختصاص دهند :

  • پس از 6 نیمسال تحصیلی حداقل 110 واحد درسی گذرانده باشد و میانگین نمرات او جز 10 درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی خود باشد.
  • دوره کارشناسی خود را حداکثر در 8 نیمسال تحصیلی به پایان رسانده باشد.
  • داوطلبان برای پذیرش استعداد درخشان فقط می توانند در همان سال فارغ التحصیلی اقدام نمایند.
  • چنانچه 10 درصد برتر دانشجویان به دلیل عدم تقاضا و یا انصراف نخواهند از تسهیلات استفاده کنند و یا ظرفیت 10 درصدی رشته ای تکمیل نگردد ، در این صورت دانشگاه مجاز است از 10 درصد دانشجویان برتر بعدی همان دانشگاه به ترتیب رتبه هر دانشجو ، جایگزین نماید.
  • دانشجویانی که طول مدت تحصیلی آن ها به دلایلی مانند بیماری ، ماموریت والدین یا همسر و یا زایمان ، حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیشتر شده باشد ، دانشگاه باید شرایط این دسته از دانشجویان را برای استفاده از تسهیلات تحصیل بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد بررسی نماید.
  • دارندگان رتبه های اول تا پانزدهم المپیادهای علمی – دانشجویی می توانند به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت ، برای پذیرش بدون آزمون در رشته خود یا رشته های مرتبط درخواست خود را مطرح نمایند.

شرایط استعداد درخشان دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ، همزمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد این طرح فقط مختص به فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاه آزاد با شرایط زیر می باشد :

  • دارا بودن حداقل معدل 17 در رشته های  علوم انسانی و حداقل معدل 16 در سایر رشته ها از شرایط ثبت نام می باشد. 
  • دانشحویان دارای درس معادل سازی شده مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  • پذیرش داوطلبان واجد شرایط تنها یک بار در هر سال تحصیلی و فقط در رشته های همنام امکان پذیر است.
  • دانشجویان پذیرفته شده امکان تغییر رشته و یا تغییر محل تحصیل را نخواهند داشت.
  • داوطلبان باید دوره کارشناسی خود را حداکثر در 8 نیمسال تحصیلی به پایان رسانده باشند.
  • مرخصی و ترم و تابستانی جزء نیمسال های تحصیلی محسوب نمی شود.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام کارشناسی ارشد

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع: ثبت نام کارشناسی ارشد
 
شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان پزشکی - آیا خرید صندلی پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان امکان پذیر است؟ - معرفی رشته های پیراپزشکی بدون کنکور - شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان -  نحوه و ثبت ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش - ثبت نام بورسیه تحصیلی - شرایط و زمان بندی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی - ثبت نام دانشگاه بقیه الله - شرایط رشته های پیراپزشکی بدون آزمون کاردانی - راهنمای ثبت نام دانشگاه سراسری - دانشگاه افسری ارتش - کنکور سراسری زبان - کنکور سراسری تجربی - محرومیت از کنکور سراسری -  کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 99 - تاثیر سهمیه ایثارگران 5 درصدی در کنکور سراسری - محرومیت از کنکور سراسری - کنکور سراسری هنر -  ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد -  دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری - نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری - تاثیر سهمیه ایثارگران 25 درصدی در کنکور سراسری  - زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری  - آیا اعتراض به کنکور سراسری امکان پذیر است ؟  - زمان ثبت نام کنکور سراسری - کلید سوالات زبان    - رشته های پزشکی بدون کنکور  - جمع بندی کنکور رشته ریاضی -  ثبت نام کنکور سراسری -