سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر معدل در کنکور

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاثیر معدل در کنکور

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

در کنکور سراسری 99 نیز همانند سال های گذشته بخشی از کارنامه را سوابق تحصیلی داوطلب تشکیل می دهد و این به آن معناست که معدل دیپلم و پیش دانشگاهی دانش آموزان بر نمره و تراز اکتسابی آن ها در کنکور سراسری تاثیرگذار است. میزان تاثیر سوابق تحصیلی در سال های گذشته تغییرات زیادی کرده است به طوری که در ابتدا این میزان 15 درصد بوده و به تدریج به 25 و 30 درصد افزایش یافته است.

تاثیر معدل در کنکور سراسری 99 برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید ، به میزان 30 درصد است.

تاثیر معدل در کنکور سراسری 99

میزان تاثیر سوابق تحصیلی با توجه به نوع مدرک فارغ التحصیلی داوطلب به صورت زیر است :

نحوه اعمال سوابق تحصیلی

تاثیر معدل 5 درصدی

داوطلبانی که دارای مدرک پیش دانشگاهی یکی از رشته های نظری (ریاضی ، انسانی ، تجربی ، علوم و معارف اسلامی) می باشد ، چنانچه مدرک پیش دانشگاهی خود پس از سال 91 دریافت کرده باشند مشمول اعمال 5 درصدی سوابق تحصیلی بر نتایج نهایی کنکور سراسری هستند. سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی این دسته از داوطلبان به میزان 5 درصد تاثیر مثبت اعمال می شود.

تاثیر معدل 25 درصدی

داوطلبانی که دارای دیپلم نظام قدیم در رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی و علوم معارف اسلامی می باشند ، چنانچه مدرک دیپلم خود را پس از سال 84 دریافت نموده باشند ، مشموال اعمال 25 درصدی سوابق تحصیلی بر نتایج نهایی کنکور سراسری هستند. سوابق تحصیلی دیپلم این دسته از داوطلبان به میزان 25 درصد تاثیر مثبت اعمال می شود.

تاثیر معدل 30 درصدی

داوطلبان دارای دیپلم نظام آموزشی جدید که یک یا چند درس پایه دوازدهم آن ها به صورت نهایی و کشوری برگزار شده است ، مشمول اعمال سوابق تحصیلی به میزان 30 درصد تاثیر مثبت هستند همچنین داوطلبان فارغ التحصیل شده در سیستم آموزشی نظام قدیم مجموع تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی آن ها به میزان 30 درصد تاثیر مثبت می باشد

تاثیر معدل دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش

داوطلبانی که با دیپلم فنی حرفه ای یا کاردانش در کنکور سراسری شرکت می نمایند ، معدل آن ها چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی تاثیری بر رتبه و ترازشان ندارد.

تاثیر معدل برای داوطلبان شرکت کننده با دیپلم متفاوت

 

داوطلبانی که قصد شرکت در گروه آزمایشی که با دیپلم آنها متفاوت است را داشته باشند (به طور مثال داوطلب دارای دیپلم انسانی که قصد شرکت در کنکور تجربی را دارد) تاثیر معدل برای این داوطلبان متفاوت می باشد بدین صورت که، تنها بر روی دروس مشترک بین دو رشته که شامل دروس عمومی می شود ، خواهد بود.

با توجه به جدول فوق می توان دریافت کرد که داوطلبان زیر مشمول اعمال سوابق تحصیلی نمی باشند :

  • فارغ التحصیلان قبل از سال 84
  • فارغ التحصیلان شاخه فنی حرفه ای و کاردانش و فارغ التحصیلان رشته های غیرنظری (دانش سراهای تربیت معلم )
  • فارغ التحصیلان نظام ترمی واحدی نظام قدیم آموزش متوسطه
  • دیپلمه های تطبیقی مدارس غیر ایرانی خارج از کشور
  • داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 دریافت کرده اند ، مشمول اعمال سوابق تحصیلی نمی باشند در وافع معدل این دسته از داوطلبان تاثیر بر نمره کل نهایی کنکور سراسری نخواهد داشت.

 

چگونگی تاثیر معدل در کنکور سراسری 99

برای آنکه متوجه شوید تاثیر سوابق تحصیلی و معدل بر کارنامه کنکور سراسری به چه صورت می باشد به کارنامه زیر توجه کنید :

همانطور که مشاهده می کنید بند ششم کارنامه ، مربوط به اعمال سوابق تحصیلی می باشد و داوطلب فوق در کنکور نظام قدیم شرکت کرده است زیرا سوابق تحصیلی او شامل 25 درصد دیپلم و 5 درصد پیش دانشگاهی می باشد. در کارنامه مشاهده می کنید که سوابق تحصیلی داوطلب در تمام زیر گروه ها به جز زیر گروه سه فاقد تاثیر مثبت است و فقط در زیر گروه سه سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی او به میزان 30 درصد تاثیر مثبت اعمال شده است بنابراین نتیجه می گیریم که تاثیر معدل بر نتایج کنکور سراسری ، به صورت تاثیر مثبت است.

برای مثال تراز اکتسابی داوطلبی در یکی از دروس امتحانات نهایی برابر با 6500 است و تراز او در همان درس در آزمون سراسری برابر با 5500 است برای آنکه بدانیم آیا سوابق تحصیلی او تاثیر مثبت دارد یا خیر طبق فرمول زیر حساب می کنیم : 

5800=(6500 × %30) + (5500 × %70)

طبق نتیجه به دست آمده مشاهده می کنید که ترازی که با اعمال سوابق تحصیلی به دست آمده است (5800) از تراز اکتسابی بدون اعمال سهمیه (5500) بیشتر است بنابراین آن درس بر تراز داوطلب تاثیر گذار خواهد بود زیرا تاثیر مثبت است.

مثال دوم : تراز اکتسابی داوطلبی در یکی از دروس امتحانات نهایی برابر با 5200 است و تراز او در همان درس در آزمون سراسری برابر با 6000 است برای آنکه بدانیم آیا سوابق تحصیلی او تاثیر مثبت دارد یا خیر طبق فرمول زیر حساب می کنیم : 

5760=(5200 × %30) + (6000 × %70)

طبق نتیجه به دست آمده مشاهده می کنید که ترازی که با اعمال سوابق تحصیلی به دست آمده است (5760) از تراز اکتسابی بدون اعمال سهمیه (6000) کم تر است بنابراین آن درس بر تراز داوطلب تاثیر گذار نخواهد بود زیرا تاثیر منفی است.

برای داوطلبان نظام قدیم که مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم دارند ، تاثیر سوابق تحصیلی طبق فرمول زیر محاسبه می شود :

نتیجه=(تراز در امتحان نهایی سوم دبیرستان×0/25)+(تراز در امتحان نهایی پیش دانشگاهی×0/05)+(تراز در آزمون سراسری×0/70)

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاه برای ثبت نام کنکور 99

برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ، داوطلبان باید در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری ، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی را درج نمایند. 

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی به صورت اینترنتی و از طریق سایت وزرات آموزش و پرورش انجام می گیرد به نشانی dipcode.medu.ir انجام می گیرد.

پس از وارد شدن به سایت در انتهای صفحه بر روی عبارت “برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی” کلیک کنید.

سپس اطلاعات خود را مانند کد دانش آموزی ، کد منطقه ، کد مقطع و تاریخ تولد خود را وارد نمایید و سپس بر روی گزینه ورود کلیک کنید پس از انتخاب گزینه ورود ، در صفحه باز شده اطلاعات شخصی شما به همراه نمرات امتحان نهایی تان نمایش داده خواهد شد.

نکته : داوطلبان دارای دیپلم نظام آموزشی جدید فقط نیازمند به کد سوابق تحصیلی دیپلم هستند اما داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم که مدرک پیش دانشگاهی دارند ، باید کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی را نیز دریافت نمایند.

برای اطلاع از کد دانش آموزی و کد منطقه کافی است به کارنامه تحصیلی خود نگاهی بیاندازید مطابق کارنامه زیر کد دانش آموزی و کد منطقه در بالای کارنامه درج شده است.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاثیر معدل در کنکور

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 


منبع: تاثیر معدل در کنکور
شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان پزشکی - آیا خرید صندلی پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان امکان پذیر است؟ - معرفی رشته های پیراپزشکی بدون کنکور - شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان -  نحوه و ثبت ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش - ثبت نام بورسیه تحصیلی - شرایط و زمان بندی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی - ثبت نام دانشگاه بقیه الله - شرایط رشته های پیراپزشکی بدون آزمون کاردانی - راهنمای ثبت نام دانشگاه سراسری - دانشگاه افسری ارتش - کنکور سراسری زبان - کنکور سراسری تجربی - محرومیت از کنکور سراسری -  کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 99 - تاثیر سهمیه ایثارگران 5 درصدی در کنکور سراسری - محرومیت از کنکور سراسری - کنکور سراسری هنر -  ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد -  دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری - نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری - تاثیر سهمیه ایثارگران 25 درصدی در کنکور سراسری  - زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری  - آیا اعتراض به کنکور سراسری امکان پذیر است ؟  - زمان ثبت نام کنکور سراسری - کلید سوالات زبان    - رشته های پزشکی بدون کنکور  - جمع بندی کنکور رشته ریاضی -