سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد سه راه پیش روی داوطلبان قرار می گیرد ؛ داوطلبانی که دارای معدل بالا و شرایط استعداد درخشان هستند می توانند بر اساس سوابق تحصیلی و طبق هماهنگی های دانشگاه فارع التحصیلی خود برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد اقدام نمایند راه دوم شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می باشد اما چنانچه داوطلبی دارای شرایط استعداد درخشان نباشد و همچنین متقاضی تحصیل در دانشگاهی به جز پیام نور باشد ، بایستی در آزمون ارشد سراسری شرکت نماید.

از جمله شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دارا بودن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی می باشد.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99

ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سراسری دارای شرایط و ضوابطی است که کلیه این شرایط در دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام کنکور ارشد درج شده است. در ادامه به ذکر شرایط عمومی و اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد پرداخته ایم و برای اطلاع از جزئیات بیشتر دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد حذف شده است و برای پذیرش در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد یک آزمون مشترک برگزار می شود.

  • داوطلبانی که در سال های گذشته یک بار از تحصیل رایگان در دانشگاه روزانه برای مقطع ارشد بهره مند شده اند ، چنانچه مجددا با انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه روزانه پذیرفته شوند ، بایستی شهریه نوبت دوم را پرداخت نمایند.
  • دانش آموختگان رشته های پزشکی برای شرکت در کنکور ارشد 99 بایستی از لحاظ تعهد خدمت مشکلی جهت ثبت نام نداشته باشند.
  • فارغ التحصلان رشته های دبیری بایستی از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور موافقت نامه کتبی جهت شرکت در آزمون ارشد و ادامه تحصیل در این مقطع تحصیلی را کسب نمایند.
  • برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دارا بودن حداقل معدل فارع التحصیلی 12 الزامی است و داوطلبی که معدل کمتری دارد ، مجاز به ثبت نام نمی باشد.
    داوطلبان آقا بایستی دارای وضعیت نظام وظیفه مشخص بوده و از این جهت منعی برای ثبت نام نداشته باشند.
  • داوطلبانی که در سال گذشته انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد را انجام داده اند و در یکی از دانشگاه های روزانه نیز پذیرفته شده اند ، مجاز به ثبت نام آزمون ارشد 99 نمی باشند.
  • داوطلبان پذیرفته شده در دانشگاه های غیر روزانه در آزمون کارشناسی ارشد 98 برای ثبت نام آزمون ارشد 99 باید تا پایان مهلت ثبت نام از رشته و دانشگاه خود انصراف دهند.
  • دارا بودن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی.
  • ارائه تعهد خدمت برابر با طول مدت تحصیلی به وزارت خانه ، سازمان یا نهاد دولتی

شرایط نظام وظیفه

  • دارا بودن کارت پایان خدمت 
  • دارا بودن کارت معافیت دائم (کفالت ، پزشکی ، ایثارگران و موارد خاص)
  • مشمولان فارغ التحصیل دوره کارشناسی دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت که زمان ثبت نام و پذیرش آن ها قبل از تاریخ اعزام به خدمت باشد.

نکته : داوطلبانی که تاریخ اعزام به خدمت آن ها قبل از اعلام قبولی یا پذیرش در دانشگاه است ، در صورت عدم تمدید موعد اعزام لازم است در تاریخ تعیین شده به خدمت اعزام شوند چنانچه در دوران خدمت در دانشگاه پذیرفته شوند ، از خدمت ترخیص خواهند شد در غیر این صورت غایب محسوب شده و مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

  • دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تا تاریخ 1398/6/31 در سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل می شوند.
  • فارغ التحصی?ن مقطع کارشناسی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی فارغ التحصیل شده و از زمان فراغت از تحصیل آنها تا زمان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ، بیش از یک سال نگذشته باشد و وارد غیبت نشده باشند.
    داوطلبان مشمول دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی ، کفالت و یا …)
  • سربازان در حال خدمت که خدمت آن ها تا تاریخ 1399/06/31 به پایان می رسد مجاز به شرکت در آزمون میباشند ؛ ولی باید پس از قبولی و در زمان ثبتنام در دانشگاه، گواهی و یا کارت پایان خدمت هوشمند خود را ارائه نمایند.
  • دانشجویان انصرافی دانشگاه ها در صورتی که در سقف مجاز تحصیلی انصراف از تحصیل داده و همچنین از تاریخ انصراف آن ها در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرفته شده در دانشگاه و رشته جدید ، بیش از یک سال نگذشته باشد.
  • مشمو?ن غایب اجازه ادامه تحصیل را ندارند  و در صورت شرکت در آزمون و پذیرش در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آن ها صادر نمی شود و دانشگاه ها مجاز به ثبتنام آن ها نیست. 
  • دانشجویان اخراجی دانشگاهها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا دریافت معافیت دائم ، مجاز به ادامه تحصیل نیستند.
    فارغ التحصی?ن مقطع کارشناسی ارشد مشمول ، مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نمیباشند. 

شرایط عمومی

  • اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان مصرح دیگر . 
  • انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات .
  • عدمخصومت و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران .
  • عدم سابقه عضویت در گروه های ضد انقلابی
  • عدم ارتکاب به اعمال خلاف شئون شغلی یا تحصیلی

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد برای پذیرش و انتخاب رشته در رشته های علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی مهندسی ، هنر و کشاورزی از روز 16 آذر ماه آغاز شده و تا 25 آذر ماه نیز ادامه دارد و داوطلبان باید پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام ، با واریز هزینه ثبت نام آزمون ارشد مراحل نام نویسی خود را آغاز نمایند این آزمون در روزهای 28 و 29 فروردین ماه 99 برگزار می شود و فقط داوطلبانی که در موعد مقرر ثبت نام خود را انجام داده اند ، مجاز به حضور در آزمون هستند.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع: شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان پزشکی - آیا خرید صندلی پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان امکان پذیر است؟ - معرفی رشته های پیراپزشکی بدون کنکور - شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان -  نحوه و ثبت ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش - ثبت نام بورسیه تحصیلی - شرایط و زمان بندی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی - ثبت نام دانشگاه بقیه الله - شرایط رشته های پیراپزشکی بدون آزمون کاردانی - راهنمای ثبت نام دانشگاه سراسری - دانشگاه افسری ارتش - کنکور سراسری زبان - کنکور سراسری تجربی - محرومیت از کنکور سراسری -  کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 99 - تاثیر سهمیه ایثارگران 5 درصدی در کنکور سراسری - محرومیت از کنکور سراسری - کنکور سراسری هنر -  ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد -